Prečo so mnou on/ona nevykonáva sex?

Budete prekvapení: tento otázku sa častejšie ako ostatné zadáva…vyhľadávaču. Aby sme pochopili, čo ľudia hľadajú na internete týkajúce sa s*xuality mužov a žien, analytici skúmali dáta z Google. Získané výsledky sú pôsobivé. Najmä ak ste pripravení pozrieť sa na seba s určitou dávkou irónie.

V známom vtipu sa starší muž sťažuje lekárovi na problémy so s*xom. „Milý pán, v vašom veku to nie je nič prekvapujúce,“ rozťahuje rukami doktor. „Ale nie, vedľa mňa mi sused hovorí, že takmer štyrikrát týždenne, a predsa sme rovesníci!“ nechápe pacient. „No tak aj vy rozprávajte!“ radí lekár.

V plnom súlade s týmto vtipom sú výskumy našej s*xuality neoveriteľné, pretože dôverovať odpovediam ich účastníkov, bohužiaľ, nie je možné.

PRESERVATÍVY AKO TEST NA ČESTNOSŤ

Napríklad, dáta demografického výskumu General Social Survey, ktorý sa robí v USA každé dva roky, ukazujú, že heteros*xuálny muž starší ako 18 rokov má v priemere 63 s*xuálnych aktov za rok. Z toho v 23% prípadov používa kondóm, čo by nás malo viesť k približne 1,5 miliárdam použitých kondómov.

Zároveň heteros*xuálne ženy v priemere uvádzajú 55 s*xuálnych aktov, pričom kondóm sa používa len v 16% prípadov. Celkový počet kondómov je teda 1,1 miliardy. Niektorí určite hovoria nepravdu. Chcete vedieť, kto? Obe strany.

Podľa údajov spoločnosti Nielsen, hlavného autority v oblasti štatistík a spracovania informácií, ročné predaje kondómov v USA nedosahujú ani 600 miliónov. Existuje mnoho podobných príkladov.

Aby sa dospel k pravde, ekonóm, absolvent Harvardu a bývalý analytik spoločnosti Google Seth Stephens-Davidowitz sa rozhodol študovať veľké množstvo dát, konkrétne vyhľadávania v službe Google súvisiace so s*xom.

PREHÁŇAME FREKVENCIU SEXUÁLNEHO STYKU

Prvý záver je už zrejmý z uvedeného príkladu. Mierne povedané preháňame frekvenciu našich s*xuálnych aktivít. Samozrejme, Stevens-Davidovich sa odvoláva na americkú štatistiku, ale aj tak existuje mnoho dôvodov na to, aby sme predpokladali podobný obraz v Rusku.

Ženatí muži do 65 rokov tvrdia sociológom, že sa zaoberajú s*xom v priemere raz týždenne. Vydaté ženy uvádzajú číslo trochu menšie, ale stále blízko k nemu.

No tu je štatistika od Googlu. V negatívnych (obsahujúcich sťažnosti a nároky) vyhľadávacích dopytoch sa slovo „manželstvo“ (marriage) najčastejšie spája so slovom „bez s*xu“ (s*xless) – Google získava každý mesiac najmenej 20 tisíc takýchto dopytov.

Prvá päťka najpopulárnejších „manželských“ dotazov zahŕňa ešte aj „s*x starved“ a „no s*x marriage“ – opäť hovoríme o nedostatku alebo úplnom chýbaní s*xu. Raz týždenne hovoríte?

Tradičné predstavy o tom, že partnerky sa vyhýbajú s*xu častejšie ako partneri, sa zdá, že treba zmeniť.

Ak hovoríme o manželských pároch, tak manželia naozaj viac hľadajú pomoc u Googlu ohľadom svojich trápení – priemerne 1048 mužov každý mesiac hľadá odpoveď na otázku „Prečo sa moja manželka nezaoberá so mnou s*xom?“ na vyhľadávači. Avšak aj počet žien, ktoré sa zaujímajú o to, prečo ich manželia nevyhovujú, je o niečo nižší – 972.

V neformálnych vzťahoch je situácia úplne odlišná. Otázka „Prečo sa moja priateľka nezaoberá so mnou s*xom?“ sa v Google v priemere objavuje 413-krát mesačne. A podobná otázka o priateľovi – takmer dvojnásobne častejšie, 805-krát.

MUŽOV TRÁPI DĹŽKA ICH PENISU A TRVANIE SEXUÁLNEHO AKTU

Hlavnou ťažkosťou je podľa Seta Stevensa-Davidoviča nedostatok sebavedomia, čo dokazuje veľmi výrečná štatistika Google.

Ak muž vyhľadáva niečo týkajúce sa svojho tela, hádajte, o akú časť tela ide najčastejšie. No samozrejme, netreba hádať. Na 100 vyhľadávaní s frázou „môj penis“ pripadá 5 s frázou „môj mozog“.

Tieto požiadavky nie sú ani veľmi originálne. Stevens-Davidovič nazýva vyhľadávanie „Ako veľký mám penis?“ kvintesenciou našej digitálnej doby a ironicky poznamenáva, že by bolo oveľa logické použiť metru ako hľadať odpoveď na internete.

Avšak každý výsledok zrejme bude neuspokojivý. Muži neustále vyhľadávajú, ako zväčšiť svoj penis. Táto otázka sa kladie oveľa častejšie ako napríklad, ako naladiť gitaru, urobiť vajce na oko alebo vymeniť prebúrané koleso. Porovnajte teraz. Na 170 otázok od mužov o dĺžke ich penisu pripadá presne 1 otázka od žien týkajúca sa dĺžky penisu ich partnera.

A to ešte nie je všetko. Dokonca aj keď sa žena opýta Google, či sa dá niečo urobiť s veľkosťou penisu jej partnera, často ju zaujíma nie zväčšenie, ale skôr zmenšenie – kvôli bolesti a nepohodliu počas pohlavného styku.

Druhým najobľúbenejším zdrojom mužských obáv je trvanie s*xuálneho aktu. Muži sa na radu týkajúcu sa jeho predĺženia obracajú na Google, hoci nie tak často ako na radu týkajúcu sa zväčšenia penisu, ale stále s pomerne veľkou frekvenciou.

A aj zbytočne. Ženy vo svojich vyhľadávacích požiadavkách sa takmer rovnako často zaujímajú o to, ako oddialiť orgazmus partnera, ako aj o to, ako ho priblížiť. Najviac ich trápi situácia, keď partner vôbec nezažije orgazmus – táto požiadavka je najčastejšia.

ŽENY SA ZAUJÍMAJÚ O ZDRAVIE A AŽ POTOM O VAGÍNU A PRSIA

Avšak aj samotné ženy trpia nedostatkom sebavedomia rovnako ako muži. A radi sa informujú o svojich pohlavných orgánoch pomocou Google. V 70% prípadov sú tieto požiadavky spojené so zdravotným stavom.

Ale v zvyšných 30% ženy dôkladne informujú Google o tom, akú intimnú strihanie preferujú, ako urobiť vagínu krajšou, užšou a zlepšiť jej chuť a zápach.

Pre informáciu: muži sa opýtajú Google na pohlavný orgán svojich partneriek takmer rovnako často, ako ženy položia otázky týkajúce sa veľkosti penisu svojich partnerov.

Ďalej samozrejme nasleduje hrudník. Google získava len z USA 7 miliónov požiadaviek týkajúcich sa vyhľadávania hrudných implantátov ročne

А podľa oficiálnych štatistík sa počet príslušných operácií v krajine pohybuje okolo 300 tisíc.

A zdá sa, že v tomto dokonca je aj nejaký zmysel. Napríklad keď muž hľadá v Google pornografiu, existencia herečiek s veľkým hrudníkom je povinným predpokladom v 12 % požiadaviek. Požiadavky na pornografiu s herečkami s malým hrudníkom sú presne 20-krát menšie.

Ale pornografiu – to je skôr teória. Na prax je situácia iná. Keď muž hľadá v Google a jeho vyhľadávaní sa spomínajú hrudné implantáty a jeho partnerka, tak približne v polovici prípadov chce zistiť, ako presvedčiť svoju vyvolenú zväčšiť si prsia. V druhej polovici prípadov sa čuduje, prečo sa jej tieto implantáty zdali potrebné, a chce zistiť, ako ju odradiť od operácie.

NAJVYPNUTĚJŠIA OTÁZKA

A na záver ešte jedna poznámka digitálnej éry – otázka tak bizarná, že je možno až dojímavá. Viete, aká je jedna z najčastejších otázok mužov týkajúcich sa prsníkov ich partneriek? „Mám rád prsia mojej priateľky“. Je dokonca zaujímavé, akú odpoveď od vyhľadávača chcú získať – „mám tiež rada“.

Hlavný záver Setha Stephens-Davidowitza je veľmi jednoduchý. Chceme sa častejšie milovať, ale príliš sa trápime pre vlastné nedokonalosti, ktoré nám v tom môžu zabrániť.

Takže, možno by sme mali prestať mučiť Google otázkami, na ktoré neexistujú odpovede? Možno by sme sa mali k sebe správať lepšie a k s*xu jednoduchšie? A nakoniec si dovoliť sa milovať častejšie? No aspoň tak často, ako to hovoríme sociológom.